Activitat 2: Creació d'un anunci


1. Què aprendrem amb aquesta activitat?
La creació d'un anunci va orientada a diferents aprenentatges:  d'una banda, al correcte tractament de la informació (recopil·lació, sel·lecció, redacció i transmissió oral), i de l'altra, a l’adquisició de destreses en la manipulació d’editors de vídeo i de so.

2. A qui va dirigida?
L’activitat va dirigida als alumnes de cicle superior.

3. Desenvolupament de l’activitat.
Aquesta activitat esta pensada per treballar en grups d’entre tres i quatre persones.
Abans de començar, és recomanable haver fet una ullada al bloc www.lavallaunpas.blogspot.com
L’activitat de creació d’un anunci publicitari consisteix en realitzar una gravació que compleixi els següents requisits:
  • Ha de ser un anunci publicitari on es promocioni la Vall d’en Bas. Hi tenen cabuda tots els aspectes: turisme, gastronomia, zones d’interès, cultura...
  • La durada màxima de l’anunci és de trenta segons.
  • S’ha de combinar imatge i so. Per orientar-nos podem llegir els tutorials facilitats al final de l’explicació d’aquesta activitat.
  • S’ha de crear un eslògan que parli del municipi que estem treballant.
  • El video serà guardat a una carpeta amb el nom del grup i aquest serà facilitat al mestre/a.
  • L’anunci s’exposarà davant de tota la classe per tal que pugui ser avaluat pels companys.
És convenient que la tasca es porti a terme de forma autònoma, tot i que es pot recórrer al professor en cas de problemes informàtics.

4. Objectius.
  • Treballar la competència lingüística: capacitat de síntesi, coherència i adequació del discurs.
  • Fer un ús eficaç de les TAC.
  •  Aprendre a seleccionar la informació rellevant.
  • Ser crític per avaluar els treballs dels companys.
  • Treballar la competència personal pel que fa a iniciativa i autonomia.

5. Avaluació. 
Per a l’avaluació del treball realitzat es valoraran els següents aspectes:
  • La qualitat de les imatges i vídeo.
  • La capacitat de síntesi de la informació recopilada.
  • La correcció del llenguatge emprat.
  • L’originalitat de l’anunci.
  • L’adequació a la durada establerta.
Al següent enllaç trobareu els tutorials necessaris per dur a terme aquesta activitat: