Activitat 1: Contacontes

1. Què aprendrem amb aquesta activitat?
Amb aquesta activitat coneixerem la llegenda “La bruixa del Mallol” i aprofundirem en el coneixement de la llegenda com a forma de relat tradicional que barreja realitat i ficció.
També aprendrem a utilitzar l’aplicació del contacontes. 
A través de l’elaboració del conte, treballarem les parts que integren la narració: inici, nus i desenllaç.

2. A qui va dirigida?
L’activitat va dirigida als alumnes de cicle mitjà i superior.

3. Desenvolupament de
l’activitat.
Aquesta activitat està pensada per treballar en grups de tres i consta de dues parts. La primera consisteix en el visionat del vídeo “La llegenda de la bruixa del Mallol”. Per veure'l, cliqueu el següent enllaç:
La segona, en obrir el vincle que us facilitem a continuació i crear una versió pròpia de la llegenda en què es combini imatge i text. Prèviament, els alumnes poden fer un cop d'ull als contes que estan publicats per tenir una idea del que ha de ser el resultat final.
Requisits del conte que s'ha de crear:
  • Ha de ser fidel a la llegenda original.
  • Ha de tenir un mínim de tres vinyetes.
  • Cadascuna de les vinyetes han de tenir una part de text, que pot ser narració (a la part inferior de la vinyeta) o guió dels personatges que hi apareixen (dins de bafarades).
Podeu donar aquestes instruccions a l'alumnat per tal que segueixin l'activitat sense problemes:

4. Objectius.
  • Ser capaç de construir una història a partir d’un audiovisual prèviament observat.
  • Realitzar aquesta tasca en grup de manera que el nivell de participació individual sigui equivalent.
  • Treballar la competència lingüística: capacitat de síntesi, coherència i adequació del text.
  • Obtenir habilitats per manipular noves aplicacions.
  • Gaudir mentre s’aprèn.

5. Avaluació.
Totes les creacions seran visionades a l’aula per tal que cada grup avaluï la feina realitzada pels companys i la seva pròpia. 
Es valoraran els següents aspectes:
  • L’originalitat de les creacions.
  • La qualitat del text redactat i la seva adequació.
  • La capacitat de presentar la història de manera entenedora.
  • La correcció en l’estructura de la seqüència del relat.