1. Què aprendrem amb aquesta activitat?
Amb aquesta cacera del tresor farem un recorregut per la Vall d’en Bas per tal de descobrir tot allò que la defineix: relleu, economia i història. Per tal de respondre a les preguntes, l’alumne haurà de recórrer a recursos de la xarxa diccionaris online, google maps, i diferents llocs web).
2. A qui va dirigida?
Trobareu aquesta cacera a la pestanya "Cacera de la Vall". Aquesta activitat es pot desenvolupar de forma individual o bé en parelles.
La cacera proposa un seguit de preguntes. Per respondre-les caldrà visitar els llocs web i recursos que s’indiquen a la mateixa pàgina. Si es vol, també es pot buscar informació a altres llocs web i en aquest cas, caldrà indicar-ho en el document final.
Tota la informació recopilada s’ha d’escriure en un document de Word, que es guardarà a l'escripori de l'ordinador utilitzat.
Aquesta activitat està plantejada per dur-la a terme de forma autònoma, tot i que es pot recórrer al professor en cas de problemes informàtics.
4. Objectius.
- Aprendre a detectar i seleccionar la informació rellevant d’un text.
- Quan es busca informació en llocs web addicionals, saber contrastar la informació i decidir si la font és fiable.
- Treballar la competència lingüística: capacitat de síntesi, coherència i adequació del text.
- Fer un ús eficaç de les TAC.
- En el treball en parelles, contrastar punts de vista i arribar a un consens raonat.
- Tenir una visió crítica de l’acció antròpica en el medi, i possibles conseqüències en un futur.
- Desenvolupar una visió global del territori i comprendre la necessitat de protegir i fer perdurables els seus aspectes definitoris.
- Reflexionar sobre el que han aprés per poder fer una valoració més enllà dels continguts que han treballat, on conflueixin la seva opinió personal i els coneixements adquirits.
Per avaluar el treball realitzat a través d’aquesta activitat es valoraran els següents aspectes:
- La qualitat de les respostes. Es valoraran positivament aquelles respostes argumentades pel propi alumnat. Es valorarà negativament el plagi d’informació.
- La selecció de la informació rellevant.
- La claredat de les respostes.
- Aportació d’informació complementària.