Activitat 3: Cacera del tresor



1. Què aprendrem amb aquesta activitat?
Amb aquesta cacera del tresor farem un recorregut per la Vall d’en Bas per tal de descobrir tot allò que la defineix: relleu, economia i història. Per tal de respondre a les preguntes, l’alumne haurà de recórrer a recursos de la xarxa diccionaris online, google maps, i diferents llocs web).

2. A qui va dirigida?
L’activitat va dirigida als alumnes de cicle superior. 

3. Desenvolupament de l’activitat.
Trobareu aquesta cacera a la pestanya "Cacera de la Vall". Aquesta activitat es pot desenvolupar de forma individual o bé en parelles.
Abans de començar, és convenient haver visitat el bloc www.lavallaunpas.blogspot.com
La cacera proposa un seguit de preguntes. Per respondre-les caldrà visitar els llocs web i recursos que s’indiquen a la mateixa pàgina. Si es vol, també es pot buscar informació a altres llocs web i en aquest cas, caldrà indicar-ho en el document final.
Tota la informació recopilada s’ha d’escriure en un document de Word, que es guardarà a l'escripori de l'ordinador utilitzat.
Aquesta activitat està plantejada per dur-la a terme de forma autònoma, tot i que es pot recórrer al professor en cas de problemes informàtics.

4. Objectius.
  • Aprendre a detectar i seleccionar la informació rellevant d’un text.
  • Quan es busca informació en llocs web addicionals, saber contrastar la informació i decidir si la font és fiable.
  • Treballar la competència lingüística: capacitat de síntesi, coherència i adequació del text.
  • Fer un ús eficaç de les TAC.
  • En el treball en parelles, contrastar punts de vista i arribar a un consens raonat.
  • Tenir una visió crítica de l’acció antròpica en el medi, i possibles conseqüències en un futur.
  • Desenvolupar una visió global del territori i comprendre la necessitat de protegir i fer perdurables els seus aspectes definitoris.
  • Reflexionar sobre el que han aprés per poder fer una valoració  més enllà dels continguts que han treballat, on conflueixin la seva opinió personal i els coneixements adquirits. 
5. Avaluació.
Per avaluar el treball realitzat a través d’aquesta activitat es valoraran els següents aspectes:
  • La qualitat de les respostes. Es valoraran positivament aquelles respostes argumentades pel propi alumnat. Es valorarà negativament el plagi d’informació.
  • La selecció de la informació rellevant.
  • La claredat de les respostes.
  • Aportació d’informació complementària.